Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Narodowy Fundusz Zdrowia Opolski Oddział Wojewódzki zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony: https://www.nfz-opole.pl/.

Data publikacji strony internetowej:

Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Na stronie internetowej znajdują się filmy, w których nie ma napisów dla osób Głuchych.
  • Część grafik zawartych na stronie nie spełnia wymogów minimalnego kontrastu dla osób niedowidzących.
  • Niektóre informacje w formie graficznej nie mają opisu alternatywnego.
  • Niektóre linki graficzne na stronie głównej wskazują funkcję niezgodną z rzeczywistością – opisują wizualnie grafikę, a nie cel odnośnika co może wprowadzać użytkowników w błąd.
  • Na stronie internetowej pojawiają się błędy w kodzie HTML, które mogą być przyczyną nieprawidłowego działania serwisu w przeglądarkach lub w oprogramowaniu wspomagającym przez osoby niewidome.
  • Na stronach pojawiają się zeskanowane dokumenty PDF, co uniemożliwia użytkownikom ich odczytanie przez czytniki ekranu.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Strona internetowa jest częściowo dostosowana do standardów WCAG 2.1.

Standardy dostępności:

  • Strona  wykorzystuje „nawigację okruszkową” (breadcrumbs) , dzięki której można łatwo powrócić do strony wyższego rzędu.
  • Elementy interaktywne (takie jak odnośniki czy przyciski) mają wyraźne obramowanie (fokus).
  • Dbamy o odpowiedni kontrast tekstu do tła. Osoby słabiej widzące mogą łatwo przełączyć widok ekranu za pomocą ikony (czarna literka A na żółtym tle) umieszczonej na górze ekranu.
  • Dbamy o odpowiedni rozmiar tekstu na stronie internetowej. Osoby słabiej widzące. mogą łatwo przełączyć wielkość liter za pomocą ikon (A, A+, A++) umieszczonej na górze ekranu.
  • Wdrażamy zasady prostego języka.
  • Infografiki i inne obrazy częściowo uzupełniamy tekstem alternatywnym.
  • Obrazy o funkcji tylko pomocniczej, które nie niosą dodatkowej informacji, mają pusty znacznik „alt”.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych. Ze strony internetowej można korzystać przy pomocy klawisza TAB na klawiaturze (oraz strzałek i spacji w przypadku menu).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Piotr Tomczak, e-mail: wnioski.dostepnosc@nfz-opole.pl Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 77 54 95 332.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Masz prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementu. Możesz także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu lub opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji.

Zgłaszając żądanie należy podać:

  • swoje imię i nazwisko oraz dane kontaktowe,
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis problemu oraz najwygodniejszy sposób jego rozwiązania.

Powinniśmy niezwłocznie odpowiedzieć na takie żądnie, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie będzie możliwe, poinformujemy o tym.  Podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone błędy. Ten termin nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia zgłoszenia żądania zapewnienia dostępności cyfrowej. Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w żądaniu, zaproponujemy do nich dostęp alternatywny. W przypadku, gdy odmówimy realizacji żądania zapewnienia dostępności lub dostępu alternatywnego, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub elementu aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej procedury można także przesłać skargę do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Więcej informacji o wniosku o zapewnienie dostępności znajdziesz na: https://www.nfz.gov.pl/biuletyn-informacji-publicznej-opolskiego-ow-nfz/dostepnosc/

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Opolski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia z siedzibą w Opolu ul. Ozimska 72A, 45-310 Opole

Do budynku prowadzą trzy wejścia: A, B oraz wejście nieoznakowane, od ul. Ozimskiej (wejścia od parkingu).

Wejścia B oraz wejście nieoznakowane przeznaczone są wyłącznie dla pracowników.

Wejście A przeznaczone jest dla pracowników i Klientów.

Udostępniamy przestrzeń swojej siedziby dla osób z niepełnosprawnością. W szczególności zrealizowane są działania:

  • Platforma z zabudowanym szybem dla osób ze szczególnymi potrzebami prowadząca z poziomu ulicy Ozimskiej w sąsiedztwie przejść dla pieszych na poziom wejścia do budynku z pominięciem pieszojezdni – dla pozostałych osób dodatkowe schody – rozwiązania ułatwiają i skracają drogę dotarcia do budynku.
  • Przy schodach do wejścia A znajduje się podjazd dla wózków.
  • Recepcja znajduje się na wprost wejścia A. Po prawej stronie od wejścia A znajduje się Sala Obsługi Klientów.
  • W budynku są windy.
  • Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku, w Sali Obsługi Klientów.
  • Przy wejściu A wyznaczono miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych wyposażone w przycisk przywołania asystenta oraz miejsce parkingowe dla rodzin.
  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Na szklanych powierzchniach i na krawędziach schodów zastosowaliśmy kontrastowe oznaczenia.

Dojście do budynku wyposażone jest w głośniki systemu Totupoint naprowadzające dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Znaczniki umieszczone są na górnym i dolnym poziomie platformy prowadzącej z estakady oraz nad wejściem A przeznaczonym dla klientów.

W budynku za wejściem A znajduje się tyflomapa obrazująca i opisująca topografię sali obsługi klientów, wyposażona w znacznik systemu YourWay.

Budynek przystosowany jest w całości do poruszania się osób niepełnosprawnych.

W budynku nie ma innych oznaczeń w alfabecie brajla.

Punkt Obsługi Klientów w Nysie ul. Piastowska 33A, 48-300 Nysa

Punkt Obsługi Klientów Opolskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ w Nysie mieści się w głównym budynku A Starostwa Powiatowego w Nysie przy ul. Piastowskiej 33. Aby skorzystać z usług Punktu należy udać się głównym wejściem po schodach na parter i skręcić w lewo do pokoju 101.

Do budynku prowadzą trzy wejścia:

  • Główne wejście od strony ul. Piastowskiej przeznaczone dla klientów.
  • Wejście od strony ul. Parkowej przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
  • Wejście z tyłu budynku przeznaczone wyłącznie dla pracowników budynku.

Udostępniona jest przestrzeń dla osób z niepełnosprawnością. W szczególności zrealizowane są działania:

  • Osoby z niepełnosprawnością mogą skorzystać z przystosowanego dla nich bocznego wejścia do urzędu od strony ul. Parkowej, gdzie znajduje się także specjalnie wyznaczone miejsce parkingowe.
  • Przy tym wejściu znajduje się podjazd dla osób niepełnosprawnych oraz domofon, którym klienci mogą się posłużyć, aby przywołać pracownika.
  • Osoba z niepełnosprawnością może udać się windą na parter do pokoju nr 101 gdzie zlokalizowany jest Punkt Obsługi Klientów.
  • Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku obok Punktu.
  • Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  • W punkcie obsługi można skorzystać z tłumacza języka migowego online.

W budynku Starostwa Powiatowego w Nysie, gdzie zlokalizowany jest Punkt Obsługi Klientów Opolskiego OW NFZ jest wyposażony w pętlę indukcyjną. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych. Nad wejściami nie ma umieszczonych głośników systemu Totupoint naprowadzających dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

W Sali Obsługi Klienta w Opolu oraz w Punkcie Obsługi Klientów w Nysie dostępna jest usługa tłumacza języka migowego on-line. Z usługi można skorzystać:

  • bezpośrednio – podczas osobistej wizyty w Sali Obsługi Klienta. Obsługa odbędzie się przy wyznaczonym stanowisku. Nasz pracownik, za pośrednictwem komputera z kamerą, połączy się z tłumaczem języka migowego. Tłumacz będzie pośredniczył  w rozmowie między klientem, a naszym pracownikiem. Rozmowa odbywa się w czasie rzeczywistym.
  • zdalnie przez telefon – bez wychodzenia z domu. Wystarczy posiadanie sprzętu komputerowego (komputer PC, laptop, tablet) wyposażonego w kamerę oraz podłączenie do Internetu. Po kliknięciu tutaj wywołamy połączenie z tłumaczem języka migowego. Tłumacz skontaktuje się z nami i będzie pośredniczył w rozmowie.
  • Po wcześniejszym umówieniu można skorzystać z tłumacza SKOGN – potrzebę skorzystania z pomocy tłumacza SKOGN należy zgłosić Koordynatorowi Sali Obsługi Klienta lub poprzez wypełnienie wniosku http://www.nfz-opole.pl/dla-pacjenta/osoby-ze-szczegolnymi-potrzebami/

W naszych budynkach mamy łącznie 3 pętle indukcyjne – 2 w siedzibie głównej w Opolu, 1 w punkcie obsługi klientów w Nysie.

Umożliwiamy klientom kontakt z nami listownie, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, telefonicznie lub osobiście.