Jeżeli na ekranie komputera pojawi się komunikat: PESEL nieprawidłowy lub nieprawidłowe dane.
– wprowadź ponownie PESEL
Jeżeli imię i nazwisko, które pojawią się na ekranie będą inne niż w dokumencie tożsamości pacjenta:
• Sprawdź, czy wprowadziłeś/łaś prawidłowy PESEL
– W przypadku pomyłki – wprowadź do systemu prawidłowy nr PESEL
– Gdy wprowadzony PESEL jest prawidłowy, a w systemie informatycznym NFZ są inne dane osobowe, poinformuj pacjenta jedynie o tym fakcie (nie podając uwidocznionych danych) i poproś, aby pacjent zgłosił się do właściwego oddziału Funduszu w celu wyjaśnienia rozbieżności.
W przypadku ww. rozbieżności jednocześnie:
PAMIĘTAJ O ZACHOWANIU ZASAD OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH
Nie rób kopii dokumentu tożsamości!
Jeżeli w pobliżu przebywają inne osoby, zagwarantuj pacjentowi, który udostępnia Ci swój PESEL to, że nie zostanie on usłyszany przez te osoby.
Można poprosić pacjenta o zapisanie nr PESEL na kartce.
Nie przekazuj uzyskanych danych z systemu pacjentowi!
W żadnym przypadku nie informuj pacjenta o tym jakie imię i nazwisko pojawiło się w systemie!