Narodowy Fundusz Zdrowia Opolski Oddział Wojewódzki zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Opolskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ.
Data publikacji strony internetowej: 2019-04-01
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2020-08-19
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Oświadczenie sporządzono 2019-09-21 na podstawie samooceny.
Standardy dostępności:
Kontakt i informacje na temat procedury odwoławczej
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Piotr Tomczak, e-mail: Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 77 54 95 332.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Opolski Oddział Wojewódzki
Narodowego Funduszu Zdrowia z siedzibą w Opolu
ul. Ozimska 72A
45-310 Opole
Do budynku prowadzą trzy wejścia A, B, C od ul. Ozimskiej (wejścia od parkingu).
Wejścia A i C przeznaczone są wyłącznie dla pracowników.
Wejście B przeznaczone jest dla pracowników i Klientów.
Udostępniamy przestrzeń swojej siedziby dla osób z niepełnosprawnością. W szczególności zrealizowane są działania:
1. Przy schodach do wejścia B znajduje się podjazd dla wózków.
2. Recepcja znajduje się na wprost wejścia B. Po prawej stronie od wejścia B znajduje się Sala Obsługi Klientów.
3. W budynku są windy.
4. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku, w Sali Obsługi Klientów.
5. Przy wejściu B wyznaczono miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
6. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
7. W siedzibie Opolskiego Oddziału NFZ po wcześniejszym umówieniu można skorzystać z tłumacza języka migowego. Potrzebę skorzystania z pomocy tłumacza należy zgłosić Koordynatorowi Sali Obsługi Klienta lub poprzez wypełnienie wniosku http://www.nfz-opole.pl/dla-pacjenta/niepelnosprawni/
Budynek przystosowany jest w całości do poruszania się osób niepełnosprawnych.
W siedzibie Opolskiego Oddziału NFZ nie ma pętli indukcyjnych.
Nad wejściami A, B i C nie ma umieszczonych głośników systemu Totupoint naprowadzających dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych.
Dostępność architektoniczna Punktu Obsługi Klientów w Nysie
Punkt Obsługi Klientów w Nysie
ul. Piastowska 33A
48-300 Nysa
Punkt Obsługi Klientów Opolskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ w Nysie mieści się w głównym budynku A Starostwa Powiatowego w Nysie przy ul. Piastowskiej 33. Aby skorzystać z usług Punktu należy udać się głównym wejściem po schodach na parter i skręcić w lewo do pokoju 101.
Do budynku prowadzą trzy wejścia:
Udostępniona jest przestrzeń dla osób z niepełnosprawnością. W szczególności zrealizowane są działania:
W budynku Starostwa Powiatowego w Nysie, gdzie zlokalizowany jest Punkt Obsługi Klientów Opolskiego OW NFZ nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych. Nad wejściami nie ma umieszczonych głośników systemu Totupoint naprowadzających dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Opole, 22.09.2020