Od 25 maja zaczyna działać Sala Obsługi Klienta w Opolskim Oddziale Wojewódzkim Narodowego Funduszu Zdrowia. Będzie można m.in. potwierdzić Profil Zaufany, załatwić sprawę dotyczącą wyrobów medycznych lub uzyskać podstawowe informacje w sprawach związanych z działalnością NFZ. Mimo otwarcia sali, nadal namawiamy do zdalnego kontakt z Oddziałem, np. przez internet.
Sala Obsługi Klienta zostanie otwarta w poniedziałek, 25 maja. Powrót do pełnej obsługi pacjentów będzie przywracany etapami.
W pierwszym pacjenci:
Limit osób, które będą mogły przebywać jednocześnie na sali będzie uzależniony od liczby czynnych stanowisk. Jeśli sala ma 3 stanowiska do obsługi, wówczas maksymalnie tyle samo osób będzie mogło załatwić swoją sprawę w okienku.
Zarówno klientów i pracowników NFZ obowiązują nakazy sanitarne. Na salę zostaną wpuszczone wyłącznie osoby, które mają zakryte usta i nos oraz zdezynfekują ręce. Stanowiska do obsługi klientów będą oddalone od siebie o minimum 2 metry. Po każdym pacjencie stanowisko, w tym przesłona chroniąca pracowników, blat biurka i długopisy będą starannie dezynfekowane.
Nad płynnością obsługi i zachowaniem obostrzeń sanitarnych będzie czuwał wyznaczony pracownik Funduszu, zawsze obecny na sali.
Adres Sali Obsługi Klienta Opolskiego Oddziału NFZ:
Opolski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia z siedzibą w Opolu
ul. Ozimska 72A, 45-310 Opole
8:00 – 16:00
Od 25.05.2020
Punkt Obsługi Narodowego Funduszu Zdrowia przy Starostwie Powiatowym w Nysie
ul. Piastowska 33, 48-300 Nysa
7:30 – 15:30
Od 25.05.2020
Ze względów bezpieczeństwa, przed każdą salą znajdują się specjalne skrzynki, w których pacjenci będą mogli zostawić pisma, skargi i wnioski, bez konieczności wchodzenia do siedziby oddziału lub sali.
Mimo wznowienia obsługi klientów na miejscu w oddziale, nadal rekomendujemy kontakt telefoniczny lub e-mailowy. Oddział przygotował praktyczną listę numerów telefonów i adresów e-mail, za pośrednictwem których można załatwić sprawę. Ponadto do dyspozycji są elektroniczne skrzynki podawcze ePUAP (dla posiadaczy Profilu Zaufanego, czyli elektronicznego potwierdzenia tożsamości).
KONTAKT Z NAMI:
Telefon:
– 77 402 01 55 lub 77 402 01 75 – w sprawach dot. potwierdzania zleceń na wyroby medyczne
– 77 54 95 363 – w sprawach związanych z ubezpieczeniem
– 77 40 20 100 – numer dla świadczeniodawców
– 77 40 85 074 – punt obsługi w Nysie w celu umawiania wizyt osobistych
E-mail:
– zpo.zlecenia@nfz-opole.pl – w sprawie potwierdzania zleceń na wyroby medyczne
– kancelaria@nfz-opole.pl – w pozostałych sprawach dla świadczeniobiorców i świadczeniodawców
– ekuz@nfz.gov.pl – wnioski o Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego
– adres e-PUAP https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/profil-urzedu/b5095neto3
Przywrócenie pełnej działalności sali obsługi klientów będzie uzależnione od aktualnej sytuacji epidemicznej w Polsce. O wszelkich zmianach będziemy informować na bieżąco.