Aktualności i komunikaty

Aktualności i komunikaty

Opolski Oddział Wojewódzki NFZ wznawia pracę Sala Obsługi Klienta

22.05.2020

Od 25 maja zaczyna działać Sala Obsługi Klienta w Opolskim Oddziale Wojewódzkim Narodowego  Funduszu Zdrowia. Będzie można m.in. potwierdzić Profil Zaufany, załatwić sprawę dotyczącą wyrobów medycznych lub uzyskać podstawowe informacje w sprawach związanych z działalnością NFZ. Mimo otwarcia sali, nadal namawiamy do zdalnego kontakt z Oddziałem, np. przez internet.

Sala Obsługi Klienta zostanie otwarta w poniedziałek, 25 maja. Powrót do pełnej obsługi pacjentów będzie przywracany etapami.

W pierwszym pacjenci:

  • potwierdzą zlecenia na wyroby medyczne
  • założą Profil Zaufany
  • dobrowolnie się ubezpieczą
  • otrzymają podstawowe informacje związane z działalnością NFZ.

Limit osób, które będą mogły przebywać jednocześnie na sali będzie uzależniony od liczby czynnych stanowisk. Jeśli sala ma 3 stanowiska do obsługi, wówczas maksymalnie tyle samo osób będzie mogło załatwić swoją sprawę w okienku.

Zarówno klientów i pracowników NFZ obowiązują nakazy sanitarne. Na salę zostaną wpuszczone wyłącznie osoby, które mają zakryte usta i nos oraz zdezynfekują ręce. Stanowiska do obsługi klientów będą oddalone od siebie o minimum 2 metry. Po każdym pacjencie stanowisko, w tym przesłona chroniąca pracowników, blat biurka i długopisy będą starannie dezynfekowane.

Nad płynnością obsługi i zachowaniem obostrzeń sanitarnych będzie czuwał wyznaczony pracownik Funduszu, zawsze obecny na sali.

Adres Sali Obsługi Klienta Opolskiego Oddziału NFZ:

Opolski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia z siedzibą w Opolu
ul. Ozimska 72A, 45-310 Opole
8:00 – 16:00
Od 25.05.2020

Punkt Obsługi Narodowego Funduszu Zdrowia przy Starostwie Powiatowym w Nysie

ul. Piastowska 33, 48-300 Nysa

7:30 – 15:30

Od 25.05.2020

Ze względów bezpieczeństwa, przed każdą salą znajdują się specjalne skrzynki, w których pacjenci będą mogli zostawić pisma, skargi i wnioski, bez konieczności wchodzenia do siedziby oddziału lub sali.

Mimo wznowienia obsługi klientów na miejscu w oddziale, nadal rekomendujemy kontakt telefoniczny lub e-mailowy. Oddział  przygotował praktyczną listę numerów telefonów i adresów e-mail, za pośrednictwem których można załatwić sprawę. Ponadto do dyspozycji są elektroniczne skrzynki podawcze ePUAP (dla posiadaczy Profilu Zaufanego, czyli elektronicznego potwierdzenia tożsamości).

 

KONTAKT Z NAMI:

Telefon:

77 402 01 55 lub 77 402 01 75 – w sprawach dot. potwierdzania zleceń na wyroby medyczne

77 54 95 363 – w sprawach związanych z ubezpieczeniem

77 40 20 100 – numer dla świadczeniodawców

77 40 85 074 – punt obsługi w Nysie w celu umawiania wizyt osobistych

E-mail:

zpo.zlecenia@nfz-opole.pl  – w sprawie potwierdzania zleceń na wyroby medyczne

kancelaria@nfz-opole.pl  – w pozostałych sprawach dla świadczeniobiorców i świadczeniodawców

ekuz@nfz.gov.pl – wnioski o Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego

– adres e-PUAP https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/profil-urzedu/b5095neto3

 

Przywrócenie pełnej działalności sali obsługi klientów będzie uzależnione od aktualnej sytuacji epidemicznej w Polsce. O wszelkich zmianach będziemy informować na bieżąco.

Źródło: Rzecznik Prasowy