Tryb i sposób postępowania dotyczący nadawania uprawnień do samodzielnego pobierania unikalnych numerów papierowych recept refundowanych
1. Zapoznanie się z zarządzeniami Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia:
2. Wykonanie kserokopii lub skanu dokumentów:
a. Prawa Wykonywania Zawodu (wszystkie strony dokumentu)
b. Dyplomów specjalizacyjnych
c. Dokumentu potwierdzającego ukończenie kursu z ordynacji leków (w przypadku pielęgniarek i położnych)
3. Złożenie wniosku za pośrednictwem formularza elektronicznego
WNIOSEK
INSTRUKCJA WYPEŁNIANIA WNIOSKU
4. Wydrukowany i podpisany wniosek, wraz z załącznikami, należy dostarczyć do siedziby Opolskiego Oddziału NFZ (oryginały dokumentów do wglądu) lub wypełniony elektronicznie podpisać podpisem elektronicznym (zaufanym).
Na adres mailowy podany we wniosku, otrzymają Państwo dane do logowania do Portalu Personelu, za pośrednictwem którego generowane będą zakresy numerów recept.
INSTRUKCJA GENEROWANIA NUMERÓW RECEPT
5. Wszystkie dane wprowadzone do wniosku muszą być zgodne z przedłożonymi dokumentami, a wszystkie miejsca prowadzonych praktyk zgodne i zawarte w Rejestrze Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą (RPWDL).
6. Osoba uprawniona jest obowiązana do aktualizacji swoich danych, w tym danych dotyczących wykonywanej działalności leczniczej, w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zmiany. Zmiany należy dokonać poprzez złożenie Wniosku o aktualizację danych, za pośrednictwem Portalu Personelu. Podpisany wniosek aktualizacyjny dostarczyć do siedziby OOW NFZ.
Miejsce przekazywania dokumentów w postaci papierowej:
Opolski Oddział Wojewódzki NFZ
Wydział Gospodarki Lekami
Ozimska 72A
45-310 Opole
Tryb i sposób postępowania dotyczący wystawiania elektronicznych recept refundowanych
Każdy lekarz oraz pielęgniarka i położna posiadający uprawnienia do wykonywania zawodu ma możliwość wystawiania recept pełnopłatnych przy pomocy portalu gabinet.gov.pl, pro auctore/pro familiae oraz na prywatne praktyki, które wpisane są do bazy RPWDL.
Do wystawienia recept refundowanych trzeba posiadać możliwość weryfikacji ubezpieczenia pacjenta. W tym celu należy otrzymać dostęp do Portalu Personelu, a następnie już z Portalu złożyć wniosek o nadanie upoważnienia do korzystania z systemu EWUŚ.