Zgodnie z § 12 ust. 2 umowy na wydawanie refundowanego leku, środka spożywczego specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobu medycznego (zwanej dalej umową na realizację recept) zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
W przypadku, kiedy podmiot prowadzący aptekę zamierza dokonać zmiany kierownika apteki, powinien:
1. Zalogować się na Portalu Świadczeniodawcy.
2. Dokonać zmian personalnych w ewidencji personelu apteki na Portalu Potencjału:
Moja struktura organizacyjna – Moje pełne dane (Portal Potencjału) w zakładce Dodaj personel
Aneksowanie umów – Dodaj zgłoszenie zmian do umowy – przekazany wniosek zostaje oceniony przez pracownika Oddziału NFZ.
3. Wprowadzić wniosek elektroniczny o zmianę kierownika na Portalu Potencjału – Dane Świadczeniodawcy
wniosek należy zapisać i przekazać do Oddziału NFZ klawiszem Przekaż do OW NFZ
4. Przygotować dokumenty, stanowiące podstawę do sporządzenia aneksu do umowy na realizację recept w związku ze zmianą na stanowisku kierownika apteki/punktu aptecznego:
Wniosek o aneks do umowy na realizację recept ( wypełniony i opieczętowany pieczątką podmiotu) wraz z załącznikami:
a) oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych przez Fundusz i zobowiązanie do zapoznania z nią osób wymienionych we wniosku
b) wzór podpisu i parafy osoby/osób podpisujących wniosek
c) wzór podpisu i parafy osoby/osób uprawnionych do reprezentowania w trakcie trwania umowy na realizację recept
d) oświadczenie kierownika apteki/punktu aptecznego
e) kopiami dokumentów uprawniających kierownika apteki do pełnienia tej funkcji:
W przypadku rozbieżności w nazwisku należy załączyć kopię wpisu do prawa wykonywania zawodu lub kopię odpisu aktu małżeństwa.
f) kopia:
g) pełnomocnictwo do reprezentowania podmiotu (w przypadku gdy wniosek i aneks, w imieniu podmiotu prowadzącego aptekę, podpisuje osoba, która nie jest wykazana w KRS lub CEIDG),
h) upoważnienie dla kierownika apteki/punktu aptecznego do podpisywania zbiorczych zestawień refundacyjnych w imieniu właściciela prowadzącego aptekę (w przypadku gdy zestawienie, w imieniu podmiotu prowadzącego aptekę, nie będzie podpisywane przez osobę wskazaną do reprezentacji podmiotu w KRS lub CEIDG).
Kopie dokumentów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu prowadzącego aptekę.
Dokumenty opisane w punkcie 4, stanowiące podstawę sporządzenia aneksu do umowy na realizację recept należy złożyć do OOW NFZ osobiście lub listownie na adres: OOW NFZ w Opolu, ul. Ozimska 72A, 45-310 Opole.
Na podstawie złożonego wniosku o zmianę kierownika apteki Fundusz sporządza aneks do umowy na realizację recept.
Wszelkie informacje dotyczące procesu aneksowania będą umieszczane na Portalu Świadczeniodawcy.
Po podpisaniu aneksu w OOW NFZ kierownik może rozpocząć realizację postanowień umowy, m.in. podpisywać zbiorcze zestawienia recept.
W przypadku wątpliwości prosimy o kontakt:
Wydział Gospodarki Lekami, Sekcja ds. Refundacji i Rozliczeń Aptek, tel.:
77 54 95 261
77 54 95 278
77 54 95 263
Wniosek o zmianę kierownika.pdf
Wzór podpisu i parafy osób podpisujących wniosek lub umowę na realizację recept.pdf