POZ

POZ

Wystawiono wyniki weryfikacji POZ oraz szablony za maj 2023

20.04.2015

Wystawiono wyniki weryfikacji POZ oraz szablony za maj 2023, możliwe do poboru zarówno przez aplikacje jak i z portalu świadczeniodawcy.

Została zablokowana możliwość przesyłania deklaracji POZ za maj 2023.

Przypominamy, że zgodnie z umową dane za każdy miesiąc powinny zostać przesłane do 7 dnia m-ca.

W interesie Świadczeniodawców jest sprawdzenie, poprzez prawidłowy odczyt przesyłanego przez OW NFZ pliku potwierdzenia danych wczytanych oraz analizę zapisów we własnych Aplikacjach ilości danych wyeksportowanych. Potwierdzenie w samych tylko Aplikacjach faktu wysłania nie jest równoznaczne z faktem otrzymania przez nas tych danych. Potwierdzenie w Aplikacjach oraz nasze potwierdzenie zaimportowane do Aplikacji musi zgadzać się co do ilości przesłanych rekordów.

 

Od lutego 2016 należy sprawozdanie deklaracji POZ/KAOS przesyłać poprzez komunikat DEKL 5 w wersji 1.7. – wysylanie komunikatu w poprzedniej wersji (1.6) skutkuje odrzuceniem komunikatu wraz z powiadomieniem o błędzie (kod 138). Podmiana wersji Aplikacji Świadczeniodawców do wersji aktualnej jest warunkiem koniecznym ale NIE wystarczającym: należy równocześnie w konfiguracji Aplikacji daną listę przyporządkować do aktualnej, wyższej wersji komunikatu, oraz – jeżeli zostało wysłane sprawozdanie w nieprawidłowym formacie, skasować te sprawozdania, tak, aby Aplikacja wygenerowała sprawozdanie o wersji 1 dla danej listy.

Korekty nie należy przesyłać dopóki rachunek podstawowy nie będzie miał statusu zatwierdzonego.

W związku z tym, że Centralna Weryfikacja list POZ od stycznia 2015 uwzględnia status EWUŚ (na dzień tzw. daty granicznej czyli datę ostatniego dnia w którym deklaracja może byc zaliczona w danym okresie – np w obecnej weryfikacji był to 1 styczeń 2015) i status EWUŚ zmienia sie codziennie, nie należy deklaracji z kodami błędu 2330, 2331, 2332, 2333, 2337, 2339 automatycznie wycofywać w swoich programach, tylko w następnym miesiącu przekazać je ponownie.

Rachunek aktualny zostanie odrzucony (z odpowiednim komunikatem) jeżeli w systemie istnieje dla danego Świadczeniodawcy nie rozliczona korekta za wcześniejszy okres.

Przed wczytaniem ewentualnej korekty należy upewnić się, że został prawidłowo wczytany rachunek pierwotny oraz otrzymal status: "przyjęty – oczekuje na korektę"- w przeciwnym razie wystąpi błąd.