Zasady rozliczeń i płatności za świadczenia opieki zdrowotnej
Opolski Oddział Wojewódzki NFZ uprzejmie przypomina, iż stosownie do zapisów § 23 ust. 1, 7 i 8 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6.05.2008 roku w sprawie ogólnych warunków o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej (DZ.U.08.81.484 z dnia 13.05.2008 roku) podstawą rozliczania świadczeń i płatności za świadczenia udzielone w okresie sprawozdawczym jest przedłożenie do tut. Oddziału NFZ prawidłowych i kompletnych dokumentów rozliczeniowych tj. rachunku/ faktury wraz z raportem statystycznym, a w przypadku POZ również informacją o liczbie zadeklarowanych Świadczeniobiorców.
Świadczeniodawca przedkłada rachunek na piśmie. Ponadto dane zawarte w rachunku Świadczeniodawca przekazuje w formie elektronicznej (rachunek/ faktura elektroniczna). Również raport statystyczny oraz w przypadku POZ informacja o zadeklarowanych pacjentach winna być przekazywana w formie elektronicznej.
Wobec powyższego oraz stosownie do zapisów § 26 ust. 3 w/w rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 maja 2008 roku przedstawienie przez Świadczeniodawcę niekompletnych dokumentów rozliczeniowych np. nie przedłożenie wersji elektronicznej rachunku/ faktury powoduje wstrzymanie płatności. Płatność w powyższym przypadku następuje w terminie 7 dni od daty otrzymania przez tut. Oddział NFZ uzupełnionych dokumentów rozliczeniowych, nie wcześniej jednak niż w terminie płatności przewidzianym dla złożenia prawidłowych dokumentów (§ 26 ust. 5 w/w rozporządzenia Ministra Zdrowia).
Informujemy również, iż dane dot. przesłanych przez Państwa rachunków/ faktur elektronicznych np. informacja o błędach importu, o dacie przekazania do NFZ mogą Państwo uzyskać w Portalu Świadczeniodawcy (Moje umowy/ Importuj dokumenty rozliczeniowe).
Ponadto przypominamy, że: