Kiedy możesz złożyć skargę do Narodowego Funduszu Zdrowia?
Jeśli uważasz, że naruszono Twoje prawa w zakresie udzielania świadczeń opieki zdrowotnej dotyczące dostępności do świadczeń medycznych, jakości lub odpłatności za świadczenia medyczne.
Co musi zawierać skarga?
Jak złożyć skargę?
Gdzie składać inne skargi w podobnej tematyce?
W pierwszej kolejności należy interweniować u bezpośredniego przełożonego tego pracownika: w szpitalu – ordynator, oddziałowa pielęgniarka, dyrektor szpitala, w przychodni – pielęgniarka przełożona, kierownik/dyrektor przychodni. Są to działania najszybsze, często przynoszące zamierzony skutek,
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta: ul. Płocka 11/13 01-231 Warszawa, fax: (22) 506 50 64, kancelaria[at]rpp.gov.pl, [at] = @ ; www.rpp.gov.pl
Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej Izby Lekarskiej – Opolska Izba Lekarska, ul. Grunwaldzka 23, 45-054 Opole, tel. 77 454 59 39, fax. 77 454 67 09, e-mail: opole[at]hipokrates.org [at] = @ ; www.izbalekarska.opole.pl
Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych – Okręgowa Izba Pielęgniarek i Położnych w Opolu, ul. Budowlanych 44A, 45-123 Opole, tel. 77 441 51 90, fax. 77441 51 99, e-mail: biuro[at]oipip.opole.pl [at] = @ ; www.oipip.opole.pl
Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych -, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, tel. 22 531-03-00, Infolinia: 606-950-000 czynna w dni robocze: 10.00–14.00, e-mail: kancelaria[at]uodo.gov.pl [at] = @ ; www.uodo.gov.pl
Przedstaw nam swoje pomysły
Pacjencie, jeśli masz pomysł jak lepiej i efektywniej zaspokajać potrzeby świadczeniobiorców, ulepszyć organizację, usprawnić pracę i zapobiec nadużyciom placówek medycznych bądź pomysł na efektywniejsze wykonywanie zadań przez Fundusz możesz złożyć wniosek. Wniosek składasz na takich samych zasadach jak skargę.
Więcej informacji:
Jak złożyć skargę krok po kroku.